loading...
کانون علم ودین
کانون علم ودین بازدید : 65 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

زمان ظهور امام زمان حلال می‏شود چرا؟ این البته منافاتی با این ندارد که (...حَلَالُ مُحَمّدٍ حَلَالٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ...)چونمصادیقش فرق می‏کند. مثلاً خون گرفتن و فروختن یک زمانی حرام بود و از مصادیق ظلم بود ولی الان چه؟ در آخرین آیه سوره بقره می‏خوانیم: ﴿...رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا...یعنی باری که روی دوش امت‏های قبل بود در امت آخرالزمان کمتر می‏شود. علتش چیست؟ علتش این است که امت آخرالزمان به ولی‏خدا بیشتر نزدیک شده‏اند.

آسان‏ترین دین؛ اسلام: پیامبر فرمود:(بُعِثْتُ عَلَي‌ الشَرِيعَةٍ سَمْحَةٍ السَهْلَةٍ)« خداوند مرا بر تبليغ‌ شريعت‌ آسان‌ و سهل‌ التّناولي‌ برانگيخت‌.» بعضی از شیطان‏ها آمدند گفتند تساهل و تسامح. تساهل و تسامح یعنی سخت‏گیری نکنید، بگذارید در خیابان هم طرف روزه خواری کند، عملاً اهانت کند، حکم خدا را زیر پا بگذارد، تساهل و تسامح با سمحه و سهله کاملاً فرق می‏کند، یعنی دین ، دین ساده‏ای است .شماها که الان دارید روزه می‏گیرید می‏فهمید که آن‏هایی که از روی معصیت روزه نمی‏گیرند چقدر بدبخت هستند، چه گناه بزرگی را دارند مرتکب می‏شوند، وقتی کسی وارد نشده است خیال می‏کند سخت است ولی وقتی وارد می‏شود عمل می‏کند می‏بیند چقدر خوب بود، چقدر ساده بود، چقدر لذت بخش بود، این معنای شریعت سهله است .

لذت ملاقات انسان با خدا: خداوند خلق کرده است که لذت ببرد. ما از نگاه به او لذت می‏بریم چون زیباترین موجود در عالم خداوند است، بالاترین لذت دنیا در مقابل لذت ملاقات با خداوند فاصله بی‏نهایت است. خداوند ما را برای این خلق کرده است که با عشق به مخلوقش لذت ببرد.اما یک وظیفه انسانی داریم. دنیا و شیطان و زندگی و مادیات و لذت‏های دنیایی شما را غافل نکنددر مقابل وظیفه الهی هیچ عملی ارزش این‏ها را ندارد حتی عبادت، حتی ذکر خدا، حتی روزه گرفتن، حتی حج رفتن، حتی جهاد کردن یعنی چه؟ یعنی می‏شود کسی جهاد کند، می‏شود کسی حج برود، می‏شود کسی روزه بگیرد ولی در جهت وظیفه الهی‏اش نباشد؟! می‏گویید من می‏خواهم با ازدواج یک خانواده‏ای درست کنم، که در اینجا توجهمان به خدا بیشتر باشد. این می‏شود وظیفه انسانی. خیلی خوب است، این وظیفه انسانی است اما اگر روی شهوت باشد این یک وظیفه انسانی نیست، این یک فعل حیوانی است. آن خانمی که وظایف همسری‏اش را انجام نمی‏دهد ولی روزی یک جز قرآن می‏خواند این از وظیفه الهی که هیچی وظیفه انسانی‏اش را هم انجام نمی‏دهد کامل‏ترین دین؛ اسلام: پیامبر خاتم آمد و مسئله ولایت را مطرح کرد؟ خداوند دید بنده‏ها اینقدر آلوده هستند که نمی‏توانند به خدا نگاه کنند پیامبر را فرستاد، گفت تو برو به تو نگاه کنند و از طریق نگاه به تو به من نگاه کنند. دین اسلام دین کاملی است در ادیان دیگر برای اینکه به این مرحله خدا آگاهی برسند خیلی ریاضت‏های سختی می‏کشند ترک دنیا کنند، غذا نمی‏خوردند، می‏روند در این جنگل‏ها، از تمام لذت‏ها صرف نظر می‏کنند، سال‏ها می‏نشینند در یک گوشه‏ای تمرکز می‏کنند، ذهنشان را کنترل می‏کنند که مبادا یک چیزی بیاید ذهنشان را مشغول کند، نام مقدس الله ذکر می‏گویند. در داستان معراج هست که حضرت موسی به پیامبر اسلام عرض کرد که امت تو نمی‏توانند برای امتت آسانی بگیری. نماز را مثلاً از هزار رکعت رساند به 17 رکعت کار ولی‏الله همین است که آسانی ایجاد کند. شما باید در وظایف انسانی خودتان عرفان مقربین و این حقیقت را در جامعه پخش کنید، مردم را به این طرف بیاورید. پیامبر اسلام آمد با نجات شما آمد گفت از این به بعد شما اگر برای روزی همسرت کار کنی جهاد است. او آمد این کار را کرد. او رحمت للعالیمن بود، آمد و کاری کرد که از این به بعد شما در لذت‏های جنسیتان ثواب ببرید. او آمد این کار را کرد والا اصلاً ثواب ندارد. لذت جنسی شما را از خدا دور می‏کند، غذای خوشمزه خوردن شما را از خدا دور می‏کند، روح شما را از خدا دور می‏کند. خود آگاهی و خدا آگاهی یعنی تو این بدن نیستی، تو این ماده نیستی، تو این جسم نیستی، تو پشت این یک وجود دیگری داری که آن حقیقت تو، آن فؤاد است. من یک ذره نورانی هستم، من یک ذره روحانی هستم که از عالم روح و از عالم انوار به این ماده آمدم، اگر ما دقیقاً وظیفه انسانیمان را انجام بدهیم دعواهایمان از بین می‏رود. زندگیمان می‏شود زندگی امیر المؤمنین.گاهی موقع‏ها در عین خداپرستی ، هوای نفس پرست هستیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 78
  • بازدید سال : 396
  • بازدید کلی : 1,413